• پایان کار بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان اصفهان؛
  • نمایش برترین دستاوردهای پژوهشی استان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

  • ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان با نمایش برترین دستاوردهای پژوهشی استان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با حضور دانشگاه‌ها، صنایع بزرگ، فعالان بخش خصوصی، دستگاه‌های دولتی، مراکز علمی و پژوهشی و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان با حضور دانشگاه‌ها، صنایع بزرگ، فعالان بخش خصوصی، دستگاه‌های دولتی، مراکز علمی و پژوهشی و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، پس از سه روز فعالیت در محل ساختمان برج فناوری این شهرک به کار خود پایان داد.

در این رویداد که با هدف تقویت ارتباط میان عناصر یاد شده در استان برگزار شد، بازدیدکنندگان مختلفی اعم از مدیران ارشد شرکت‌های فعال بخش خصوصی تا مدیران دستگاه‌های دولتی، کارآفرینان، دانشجویان، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه‌ها و همچنین اصحاب رسانه از برترین دستاوردهای پژوهشی و فناورانه شرکت‌ها بازدید کرده و از نزدیک با توانمندی‌ها و دستاوردهای پژوهشی سازمان‌های حاضر در این نمایشگاه آشنا شدند.

یکی از نقاط قوت برگزاری این دوره از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان اصفهان، حضور شرکت‌هایی است که در زمینه‌های مختلف به صورت تخصصی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در شهرک و فعالان بخش خصوصی خدمات ارائه می‌کنند. خدمات تأمین مالی و حسابداری، بازرگانی، سلامت، آموزش، مشاوره‌های حقوقی و قراردادی، ارزش‌گذاری کسب‌وکارها، سرمایه‌گذاری خطرپذیر، مشاوره تخصصی در زمینه کشاورزی، تجاری‌سازی فناوری و همچنین صادرات از جمله این خدمات است.

این گردهمایی میان کارگزاران ارائه دهنده خدمات، صنایع بزرگی مانند صنایع فولادی، نفت، گاز و پتروشیمی که نیازهای فناورانه خود را از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تأمین می‌کنند، و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور علاوه بر تقویت ارتباطات سازنده میان این اعضا به شناخت و بهره‌برداری از توانمندی‌های عناصر زیست‌بوم فناوری و نوآوری کمک شایانی می‌کند. این مهم نیز به سهم خود در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان نقش ایفا می‌کند و کشور را به سمت خودکفایی فناورانه سوق می‌دهد.

توسعه علمی و صنعتی هر کشور ملزوم امر پژوهش است و این مهم موتور محرک پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می‌رود. به همین دلیل حضور دستگاه‌های اجرایی، مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور گردهمایی اعضای مختلف اکوسیستم فناوری و نوآوری در بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان اصفهان در قطب فناوری و نوآوری استان را می‌توان زمینه‌ساز توسعه علمی و صنعتی استان و کشور دانست.

تعداد بازدید : ۳۲۰      تاریخ: 1402/09/19

ثبت نظر

جهت ارسال نظر لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید

captcha
ثبت نظر

نظرات کاربران

درحال حاضر کامنتی ثبت نشده است.

اخبار سایت